تعمیر دستگاه اینورتر

تعمیر دستگاه اینورتر، اینورتر قطعه ای بسیار مهم در تجهیزات صنعتی است شرکت های بسیاری در زمینه تولید و ساخت آن فعالیت می کنند اما برند های بسیار معتبر اتوماسیون صنعتی مانند: زیمنس، امرن، کب، ال اس، اشنایدر الکتریک و یاسکاوا با کیفیت بسیار بالا توانسته اند از سایرین پیشی بگیرند ولی با وجود کیفیت بالا تمامی دستگاه ها بعد از گذر زمان نیاز به تعمیر و سرویس دارند. شرکت میکروالکترونیک با افتخار به عرض می رساند در زمینه سرویس طراحی و جایگزینی انواع درایو های صنعتی رزمه موفق و پر باری را دارا می باشد. این شرکت با توجه به کادر مجرب تجربه و تخصص اقدام به تعمیر عیب یابی و طراحی تمامی برند های موجود در بازار را کرده است .

تعمیر اینورتر یاسکاوا در اصفهان

برند ها ی قابل تعمیر :

فرآیند تعمیرات شامل چندین مرحله می باشد

فرایند تعمیرات شامل چندین مرحله میباشد ، برای آشنایی با این مراحل و اطلاع از نکات مربوط به این مراحل با گروه مهندسی میکروالکترونیک همراه باشد.

بازکردن بدنه دستگاه

شاید ساده ترین قسمت در تعمیرات باز کردن بدنه دستگاه به نظر برسد ولی اگر این مرحله به درستی انجام نگیرد و افراد غیر متخصص اقدام به باز کردن دستگاه نمایند می توانند صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کنند. این صدمات می تواند شامل شکستن بدنه، صفحه نمایشگر، پاره شدن سیم های ارتباطی و یا صدمه به برد دستگاه باشد. بنابراین حتما دستگاه باید از ابتدا در اختیار متخصص قرار گیرد و افراد متفرقه اقدام به باز کردن دستگاه ننمایند.

برسی ظاهری

پس از باز کردن بدنه دستگاه متخصص تعمیرات، اقدام به برسی ظاهری دستگاه می کند در این مرحله تمامی کانکتور ها، فیش ها، سوکت ها، پین هدر ها مورد برسی قرار می گیرد. این برسی می تواند شامل چک کردن سفت بودن سیم ها، سولفات کردن، چرب بودن کانکتور ها، کثیف شدن کنتاکتور ها و یا سوختگی ظاهری قطعات باشد. این مرحله بسیار حائز اهمیت می باشد به این دلیل که بسیاری از خرابی ها در این مرحله تشخیص داده شده و می توان رفع عیب نمود.

جداکردن بردها و ماژول ها برای تعمیرات

پس از بررسی ظاهری باید بردها و ماژول ها را مورد برسی قرار داد، گاهی لازم است بردها از یکدیگر جدا شوند، این مرحله بسیار مهم می باشد قبل از جدا کردن برد ها از یکدیگر باید بررسی گردند که برد دارای حافظه موقتی که با باتری نگه داری می شود نباشد، چون اگر برد ها دارای باتری بکاپ باشد و بردها از یکدیگر جدا شوند، امکان دارد برنامه داخل ای سی پاک گردد و جبران این موضوع بسیار هزینه و زمان بر می باشد.

تست قطعات و تعویض قطعات معیوب

پس از جدا کردن برد دستگاه اقدام به تست قطعات می نماییم. تمامی قطعات که می توان آنها را تست کرد باید مورد تست قرار گیرند. تمامی خازن ها، مقاومت ها، دیود ها و سلف ها تست می شوند قطعات معیوب تعویض می گردند. سپس متخصص بسته به شناسایی خرابی ای سی های دستگاه را مورد برسی قرار می دهد و اگر قطعه ای خراب و یا مشکوک مشاهده شد آن را تعویض می کند. این مرحله رابطه مستقیمی با تجربه و دانش متخصص دارد.

بستن و منتاژ دوباره دستگاه

پس از برسی ها و طی مراحل فوق و رفع عیب دستگاه نسبت به اولویت باز کردن دوباره مونتاژ می گردد، در این مرحله باید مراقب بود در بستن قطعات تعجیل نباید کرد هر فیش و کانکتوری باید باز مورد برسی قرار گیرد. تمامی پیچ ها باید به درستی بسته گردد و نیز مراقب بود هر پیچی به اندازه کافی سفت گردد و نه زیاد که باعث شکستن گردد.

اینورتر یاسکاوا

درایوهای یاسکاوا هر نیاز کاربردی اتوماسیون را در کارخانه صنعتی پوشش می دهند.درایوهای AC شرکت یاسکاوا جدیدترین پیشرفتهای فناوری در کنترل و حفاظت موتورهای الکتریکی AC را در خود جای داده اند که تنها با تجربه و تعهد به کیفیت در طراحی و ساخت امکان پذیر بوده است.

شرکت یاسکاوا برای کاربردهای مختلف صنعتی و جهت افزایش طول عمر ماشین های صنعتی، اینورتر مخصوص همان کاربرد را در رنج های 0.25HP تا 2250HP با برق ورودی تکفاز 220 و سه فاز 380 و 660 طراحی و به مرحله تولید رسانده است.

انواع اینورتر یاسکاوا

درایوهایی جهت کاربرد سنگین

  • GA800 Drive
  • A1000
  • U1000
  • G7 Drive

میکرو درایوهای صنعتی در ابعاد و توان پایین

  • GA500 Drive
  • V1000 Drive

درایو GA800

درایو GA800 در کاربرد های صنعتی در دو نمونه کاربرد سبک و سنگین در رنج های زیرتوسط شرکت یاسکاوا تولید شده است که بیانگر انعطاف پذیری می باشد. علاوه بر تولید گشتاور بسیار بالا و کنترل دقیق آن ،دارای صفحه نمایش با وضوح بالا جهت کنترل پارامترهای موتور و اعمال پارامترهای موتور به درایو جهت کنترل و حفاظت موتور می باشد.

یکی دیگر از قابلیت های GA800 اتصال از طریق بلوتوث یا پورت USB بر روی درایو به تلفن همرا ه و نرم افزار DriveWizard Mobile می باشد.

Type: GA80U

3Phase 200 V Class: 1 to 150 HP

3Phase 400 V Class: 1 to 600 HP

6Phase/12-Pulse 400 V Class: 75 to 600 HP

درایو A1000

یکی دیگر از محصولات یاسکاوا درایو A1000 می باشد که شباهت زیادی در طراحی به درایو GA800 دارد با این تفاوت در توان قابل استفاده در موارد سنگین و نیمه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد .

Type: CIMR-AU

3phase 200 V: 0.4 a 110 kW (3/4 to 175 HP)

3phase 400 V: 0.4 a 630 kW (3/4 to 1000 HP)

3phase 600 V: 0.75 a 185 kW (1 to 250 HP)

درایو U1000

شرکت یاسکاوا در طراحی و ساخت درایوهای سنگی کار، گامی موثر برداشته است و محصول U1000 خود را به بازار معرفی کرده است، یکی از ویژگی های این U1000 کنترل مصرف انرژی در زمان استفاده در رنج های توان بالا می باشد.

Type: CIMR-UU

3phase 200 V : 7.5 to 75 kW (10 to 100 HP)

3phase 400V : 5.5 to 580 kW (7.5 to 775 HP)

درایو G7

یاسکاوا جهت برطرف کردن نیاز اقتصادی مصرف کنندگان خود در سراسر دنیا درایو G7 را طراحی و به بازار جهانی عرضه کرده است که در کاربرد سبک،نیمه سنگین و سنگین عرضه شده است.مزیت این G7 اقتصادی بودن این محصول نسبت به دیگر محصولات این شرکت می باشد.

Type:CIMR-G7U

3phase 200V :0.5 to 150 HP

3phase 400V :0.5 to 500 HP

درایو GA500

انعطافپذیری و سهولت استفاده در درایو GA500 به گونه ای طراحی شده است که دسترسی آسان به تمامی پارامترهای موتور و تنظیم آن ها بر روی درایو را به شما می دهد. GA500 با ارائه تعامل بصر ی و کیفیت در سطح جهانی، درایوی است که می توانید برای عملکرد ثابت و با کیفیت بالا بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بنابر توان خروجی در توان پایین به شکل تکفاز و توان های بالا به صورت سه فاز تولید شده اند .

Type:CIPR-GA50U

Single-Phase 200V: 1/6 to 5 HP

3phase 200 V: 1/6 to 30 HP

3Phase 400V: 1/2 to 40 HP

درایو V1000

یکی از مرسوم ترین مدل های درایو یاسکاوا که در صنعت کشورمان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است،مدل V1000 می باشد که مهم ترین ویژگی این محصول طول عمر بالای قطعات به کار رفته در V1000 می باشد.این محصول نیز به شکل تکفاز و سه فاز به بازار عرضه شده است.گروه فنی و مهندسی میکروالکترونیک به کمک متخصیص خود در زمینه تعمیر و فروش توانایی تعمیر درایوهای یاسکاوا از جمله V1000 را دارد .

Type: CIMR-VU A

Single-Phase 200V: 0.1 to 3.7 kW

3Phase 200V : 0.1 to 18.5 kW

3phase 400 V : 0.2 to 18.5 kW

اینورتر چیست؟

اینورتر یا درایو همانطور که از نامش مشخص است یک مبدل برق شهر AC به DC می باشد که در صنعت بین موتورهای الکتریکی و برق ورودی شهر قرار می گیرد و مخفف VARIABLE FREQUENCY DRIVE که به صورت اختصار ) VFD ) نامیده می شود. درایو یا اینورتر قابلیت کنترل بر اساس تغییر ولتاژ نسبت به فرکانس را و حفاظت موتورهای الکتریکی را دارد.

چرا اینورتر؟

در این قسمت برخی از کاربردهای اینورتر را بررسی میکنیم.
• حفاظت در برابر اضافه جریا ن
• حفاظت در برابر اضافه ولتاژ یا کاهش ولتاژ
• حفاظطت در برار اضاقه با ر
• حفاظت در برابر اتصال صحیح فازهای ورودی یا به عبارتی دیگر قطع بودن یکی از فازها را خطا تشخیص می دهد
• حفاظت در برابر قطع بودن یکی از سیم های موتور
• حفاظت در برابر افزایش دمای موتور در هنگام کارکرد مداوم
• کنترل دور موتور با ثابت نگه داشتن گشتاور در دورهای پایین
• تغی یر جهت گردش موتور یا به زبان ساده چپگرد و راستگرد موتور بدون نیاز به کنتاکتور
• روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق اصل ي
• راه اندازی و نگهداشتن نرم موتور جهت کاهش ضربه های وارد به قسمت های مکانیکی موتور و در نتیجه افزایش طول عمر قسمت های مکانیکی اساس عملکرد اینورتر برق AC از طریق یکسوساز به برق DC تبدیل شده ،سپس برق DC به خازن های داخل درایو وارد می شود و به عنوان انرژی الکتریکی داخل خازن ذخیره می شود و این انرژی الکتریکی جهت تغذیه بردهای درایو و تبدیل مجدد به برق AC جهت راه اندازی موتور استفاده می شود.یکی از وظایف بردهای داخل درایو کلید زنی یا سوییچ کردن ای ج ی بی تی) IGBT ) می باشد که انرژی ذخیره شده داخل خازن از طریق ای جی بی تی به (IGBT) به سیم پیچ های موتور وارد می شود که این عمل باعث چرخش موتور می شود در این مرحله به درایو اجازه می دهد تا فرکانس و ولتاژی را که به موتور اعمال می شود بر اساس نیاز فعلی ما تنظیم شود. این بدان معناست که با تغییر فرکانس بر روی درایو از 0 تا 50 هرتز فرکانس کلیدزنی آی جی بی تی ها افزایش یا کاهش می یابد و این عمر با ثابت نگه داشتن گشتاور در سرعت و انرژی اعمال شده به موتور تغییر ایجاد می کند.