جایگزینی اینورتر دستگاه

اینوِرتِر یا مبدل جریان مستقیم به متناوب به دستگاهی گفته می‌شود که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند. فرکانس، ولتاژ و توان تولیدی اینورتر می‌توانند به مقادیر دلخواه تنظیم شوند.

به نوعی از کنترل‌کننده‌های دور (سرعت) و راه‌انداز موتور که با تغییر هم‌زمان فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور، کار می‌کنند . در این تغییر، نسبت ولتاژ به فرکانس باید ثابت بماند؛ اگر نه، کار موتور دچار اختلال می‌شود.

. در ساده‌ترین حالت، خروجی اینورترها یک موج مربعی است که می‌توان با استفاده از فیلتر آن را به موج سینوسی تبدیل کرد. در حالت پیشرفته و بهینه‌تر، خروجی اینورتر به‌صورت شکل موج PWM است. اینورترها می‌توانند تک‌فاز یا سه‌فاز باشند. در واقع، کار این مبدل‌ها برعکس کار یکسوکننده‌ها است.

یکی از نیازهای اصلی موتورهای جریان متناوب (AC) این است که نسبت ولتاژ به فرکانس در آن‌ها باید، در محدوده کاری موتور، ثابت بماند. برای همین، راه‌انداز فرکانس متغیر (Variable Frequency Drive, VFD) به کار می‌رود. البته سرعت موتور AC نباید از سرعت نامی آن فراتر رود، چرا که به ضعیف‌شدن میدان، کاهش گشتاور و رفتار غیر خطی یا ناگهانی موتور می‌انجامد.

پس از گذشت زمان و مستهلک شدن دستگاه ها قسمتی از دستگاه خراب می شود و به دلیل قدیمی بودن قطعه مورد نظر یافت نمی شود یا قطعه به روز دستگاه ورژن متفاوتی داشته و جایگزین نمیگردد و یا قیمت بالا مقرون به صرفه نبوده که قطعه اصلی جایگزین گردد بنابراین طی توافق صورت گرفته شرکت میکرو الکترونیک قطعه  ای به روز  ارزان و در دسترس را جایگزین قطعه قدیمی میکند.متخصصین ما در گروه مهندسی میکروالکترونیک به وسیله برد هایی واسط و قابل برنامه ریزی که منحصرا توسط شرکت میکروالکترونیک ساخته شده قطعه جدید را به شبکه دستگاه متصل میکنند. این پروسه شامل هک دستگاه و بدست اوردن کلیه اصلاحات شبکه میباشد سپس برد واسط با توجه به اطلاعات بدست آمده برنامه ریزی می گردد و نهایتا دستگاه کاملا بدون مشکل راه اندازی می شود .