نحوه نگهداری تجهیزات پزشکی برای ارائه مراقبت های پزشکی درجه یک

نحوه نگهداری تجهیزات پزشکی برای ارائه مراقبت های پزشکی درجه یک

تجهیزات پزشکی در پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری ها و همچنین توان بخشی بیماران بسیار مهم هستند.آنها همچنین دارایی هایی هستند که می توانند به طور مستقیم بر رفاه بیماران تأثیر بگذارند و به طور منظم تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد می کنند.واقعیت این است که تجهیزات پزشکی گران هستند ، حتی اگر موفق شوید که تجهیزات پزشکی باکیفیت را با قیمت های مناسب خریداری کنید ، ولی با این وجود ، باید هزینه زیادی برای خرید آنها بپردازید ، از این جهت میخواهید آنها تا آنجا که ممکن است دوام داشته باشند که این مستلزم نگهداری و مراقبت مناسب از وسایل است ، بخصوص آنهایی که هر روز مورد استفاده قرار می گیرند.

شما برای اینکه بتوانید بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهید ، به کارکرد صحیح وسایل پزشکی نیاز دارید و این وسایل برای عملکرد بهینه نیاز دارند که به درستی مراقبت شوند.کارکردن صحیح تجهیزات پزشکی ، بهره وری کار را در بخش مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد.

البته حتی با مراقبت و نگهداری مناسب ، همیشه نمی توانید خرابی تجهیزات پزشکی را کنترل کنید ، اما بهترین شرط شما برای نگه داشتن این ماشین های گران قیمت در نظم مناسب ، مراقبت مداوم است.در اینجا چند نکته برای نگهداری و مراقبت برای شروع آورده شده است.

نگهداری و مراقبت از تجهیزات پزشکی

استفاده مناسب

از وسایل و تجهیزات پزشکی به درستی استفاده کنید تا آنها کمتر خراب شوند و بیشتر عمر کنند.با استفاده نامناسب از وسایل پزشکی ، به آنها آسیب می زنید و آنها ممکن است ، بطور مداوم به تعمیرات نیاز داشته باشند که هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی هم بسیار زیاد است ، پس چرا از این وسایل به درستی استفاده نکنیم تا در هزینه های مربوطه صرفه جویی شود.

هنگامی که از تجهیزات به روشی استفاده می کنید که توصیه نمی شود ، نه تنها به ماشین آلات ، بلکه احتمالا به بیماران آسیب می رسانید.

دستورالعمل های تولید کننده را دنبال کنید

تولیدکنندگان نه تنها دستورالعمل های مربوط به نحوه استفاده صحیح از تجهیزات را ارائه می دهند ، بلکه نحوه نگهداری آنها را نیز ارائه می دهند.ما به شما توصیه می کنیم همیشه از دستورالعمل های سازنده در مورد تعمیر و نگهداری ماشین آلات پیروی کنید.این به شما بهترین فرصت را برای اطمینان از عملکرد مناسب و طول عمر می دهد.

بازرسی و تعمیرات منظم

تعمیرات تجهیزات پزشکی

با بازرسی منظم و اقدامات پیشگیرانه به افزایش عمر تجهیزات پزشکی و کاهش خرابی ها کمک کنید.بازرسی منظم تجهیزات پزشکی ، خطر خرابی های تصادفی و پرهزینه را کاهش می دهد.

تجهیزات پزشکی غالباً هزینه بر هستند و جایگزینی آنها به دلیل خرابی ، می تواند دست و پا گیر باشد.تعمیر و نگهداری منظم اطمینان حاصل می کند که از خرابی تجهیزات جلوگیری می شود ، زیرا بلافاصله تعمیرات جزئی انجام می شود و از جایگزینی آنها جلوگیری می کند که ممکن است هزینه بر باشد.

تجهیزات پزشکی که به طور صحیح نگهداری می شوند ، عموماً طول عمر بالاتری دارند ، زیرا احتمالاً در مقایسه با دستگاهی که بی پروا نگهداری می شود ، دچارسوء عملکرد نمی شوند.این امر همچنین باعث کاهش هزینه ها و زمان مورد نیاز برای تعویض تجهیزات خراب می شود.
برای نگهداری صحیح کلیه تجهیزات پزشکی ، توصیه می شود که یک برنامه نگهداری تهیه کنید و مطابق با آن پیش بروید.
نکته قابل توجه در اینجا این است که بازرسی ، سرویس و آزمایش منظم تجهیزات پزشکی توسط متخصصان آموزش دیده انجام شود تا خطرات خرابی کاهش یابد و برنامه نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی اصفهان طبق توصیه های تولیدکنندگان انجام شود.

نگهداری تجهزات پزشکی

اجرای یک عمل پزشکی در بیمارستان شما مسئولیت بزرگی است.روز به روز ، سلامتی و زندگی مردم در دست شماست ، این بدان معناست که همه چیز باید به طور کامل کار کند ، به خصوص تجهیزات پزشکی کلینیک پزشکی شما.

واقعیت این است که تجهیزات پزشکی با کیفیت گران هستند ، بنابراین باید از همه تجهیزات به درستی مراقبت کنید تا همه کارها درست انجام شود و از هزینه های اضافی برای تعمیر جلوگیری کنید.پیروی از نکات فوق می تواند به طور قابل توجهی عمر مفید وسایل پزشکی را افزایش دهد و بازده سرمایه گذاری حاصل از این خریدهای مهم را بهبود بخشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *