مشخصات مانیتور صنعتی

بهترین پنل برای مانیتور صنعتی کدام است؟

مقدمه

در دنیای امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فناوری بسیاری از کسب و کارها سعی و تلاش خود را بر دیده شدن قرار می‌دهند. هدف آنها این است که با یک اشاره بر صفحه کلید مانیتور بتوانند به راحتی ویدیوها و یا تصاویر کسب و کار خود را به نمایش بگذارند. یکی از این تکنولوژی‌هایی که در عصر امروز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، مانیتورهای صنعتی می‌‍باشد. اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید باید درباره مشخصات مانیتور صنعتی اطلاع داشته باشید.

این مانیتورها زمانی می‌توانند نیازهای شما را در وایرال کردن یک ویدئو به خوبی تامین کنند، که از پنل‌های مرغوب و کاربردی استفاده شده باشد. برای اینکه بتوانیم یک مانیتور صنعتی باکیفیت بالا تهیه کنید، باید اول اطلاعات دقیق در مورد پنل آن داشته باشید. در این مقاله به معرفی بهترین پنل مانیتور صنعتی می‌پردازیم. اگر شما هم درگیر سوالات ذهنی فراوانی در این زمینه هستید بهتر است مطالب مفید را از دست ندهید.

مانیتور صنعتی چیست

مانیتور صنعتی چیست

به مانیتورهایی که از نظر اینچ و ابعاد بسیار بزرگتر از مانیتورهای خانگی می‌باشند، مانیتور صنعتی گفته می‌شود.‌ این نوع مانیتور به دلیل تکنولوژی بالا و پیشرفته از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است. این مزیت برای بسیاری از کاربری‌های تخصصی و حرفه‌ای مورد استفاده می‌باشد. اصولا مانیتورهای صنعتی از صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالا برخوردار می‌باشد. حال اگر پنل مانیتور از نوع نا مرغوب باشد، مدام باید به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. به همین دلیل هرگاه سری به مراکز تعمیر مانیتور صنعتی بزنید، با انبوهی از پنل‌های بی‌کیفیتی  مواجه می‌شوید. اگر این پنل‌ها کارآیی مناسب نداشته باشند، به صورتی خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. در ادامه درباره مشخصات مانیتور صنعتی و دلایل استفاده از آن ها توضیح داده شده است.

بهترین مانیتور صنعتی

یک  پنل مانیتور صنعتی باید معیارهای فراوانی داشته باشد. یکی از این ویژگی و معیار مهم داشتن زاویه دید بسیار بالاست. یعنی مانیتورهای صنعتی نسبت به خانگی از زاویه دید بیشتر و بالاتری برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های یک پنل خوب می‌توان به براق بودن صفحه نمایش و همچنین مدت زمان پاسخگویی به فرامین کنترل برای ارائه ویدیو اشاره کرد. این پنل‌ها با دستور گرفتن از صفحه کلیدهای مانیتور به خوبی به نمایش تصویر می‌پردازند. پنل ips در واقع جزو یکی از بهترین مانیتورهای صنعتی به حساب می‌آید.

پنل ips

به یکی از پنل‌های محکمی که در برابر لمس بسیار محکم بوده و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهد، را پنل ips  می‌گویند. پنل‌های ips به شدت از ایجاد سایه تصاویر بر روی مانیتور جلوگیری به عمل می‌آورند. به دلیل مقاومت بالا این پنل، در برابر ضربه به راحتی دچار مشکل نخواهند شد. پنل ips در برابر گرما دچار سوختگی نشده و تصویر سیاه نمی‌شود، با سیاه شدن تصویر فقط نیاز به تعمیر مانیتور صنعتی بالا خواهد رفت.

پنل ips

علت استفاده از پنل ips

درگذشته  پنل‌هایی که در ال سی دی‌های صنعتی به کار برده می‌شدند، پنل‌های TN بودند. این پنل‌ها از زاویه دید محدودی برخوردار بودند، همچنین رنگ در پنل‌های TN بسیار محدود بود. با به وجود آمدن پنل ips و vA بسیاری از این محدودیت و منابع دیگر از بین رفت و بازدهی بسیار بالاتری را نشان داده است. تکنولوژی ips برای اولین بار در کشور آلمان اختراع شد. هیتاچی جز اولین برندهایی بود، که به ساخت این پنل پرداخت و بعد برند ال جی شروع به ساخت این پنل نمود. کم‌کم این شرکت خود را به قوی‌ترین شرکت در تولید ips  پنل تبدیل کرده است.

پنل ips در ال سی دی صفحه کلید دار مانیتور چه کاربردی دارد

پنل‌های ips به دلیل واقعی نشان دادن رنگ‌ها، در بسیاری از مصرف‌های حرفه‌ای و تخصصی مورد کاربرد قرار می‌گیرند. این نوع پنل کیفیت رنگ‌ها را به خوبی حفظ کرده و بهترین نوع ارائه می‌دهد‌. پیکسل‌های به کار رفته در این پنل‌ها توانایی نصب به صورت عمودی را داشته و به راحتی ایستادگی می‌کنند. اما در بسیاری از پنل‌ها به دلیل جاذبه شدید زمین، پیکسل‌هایی که به صورت عمودی نصب می‌شدند، به راحتی به سمت زمین گرایش پیدا کرده و می‌افتند. این به هم ریختگی و افتادگی به دلیل وجود مایع‌های خاص در پنل است که این مایع در پنل ips وجود ندارد و همچنین مشکلی پیش نمی‌آید. پنل ips نورهای بسیار بالایی را در مصرف انرژی پایین تولید می‌کند.

جمع بندی نهایی

پنل‌هایی که در مانیتورهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع متفاوتی می‌باشند. از هر یک از پنل ها می توان بر اساس مشخصات مانیتور صنعتی و عملکردی که دارند، بهترین آن ها را انتخاب کرد. بهترین نوع پنل همان پنل IPS است، که دارای کنتراست بسیار عالی و بالاست و از تکنولوژی بسیار پیشرفته در زمینه‌ی عملکرد رنگی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *