تعمیرات تخصصی سرو درایو

تعمیر سروو درایو بامولر چگونه است؟

مقدمه

لوازم و تجهیزات الکترونیکی از قدرت بالایی برخوردار بوده که در صنعت برق، کاربردهای بسیاری داشته‌اند. ماشین آلات‌ها و قطعات و تجهیزاتی که مورد استفاده شما قرار می‌گیرند، ممکن است دارای سیستم درایو بامولر باشند. تولید کنندگان بسیاری توانستنه‌اند آنها را با کیفیت بالا تولید کرده و در بازار عرضه کنند. سروو درایوها هم از قطعات مهم و گران‌قیمتی به حساب می‌آیند، که هزینه‌ی تعویض آنها بسیار بالا می‌باشد. هرگاه سروو درایو آسیب ببیند، تمیز کردن آن بسیار هزینه بردار است. این تجهیزات الکترونیکی در برابر بسیاری از عوامل و آسیب‌ها به شدت ضعیف بوده وبه راحتی آسیب می‌پذیرند. در این مطلب می‌خواهم در مورد سروو درایو  و تعمیرات تخصصی سرو درایو آن صحبت می‌کنیم، پس تا آخر با ما همراه باشید.

تعریف سروو درایو

به سیستم‌هایی که در موتورهای DC وسایل الکترونیکی و موتورهای AC برای کنترل موقعیت موتورها به کار برده می‌شوند، سروو درایورهای بامولر می‌گویند. درگذشته سروو درایوها به ‌صورت DC بودند. اما با پیشرفت و نیاز به نوع دیگری همانند AC  موجب گردید، سروو درایوهایAC  هم گسترش زیادی پیدا کرده و مورد استفاده قرار گیرند. موتورهایی که در گذشته استفاده می‌شده دارای پنکه‌‎های خنک کننده بودند که در سرعت پایین موتور، پنکه به راحتی موتور را خنک  نمی‌کرد. اما یکی از انواع مفید موتور سیستم‌های خود کنترل، موتور نوع مغناطیس دایم می‌باشد، که می‌تواند ولتاژ DC وAC  باشد. این موتور به انواع قبلی خود بسیار شبیه می‌باشد.

سروو درایو

سروو درایو‌ها چه مزایایی دارند

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، سروو درایو بامولر از قطعات مهم مدار قدرت است، که از قطعات حساس آسیب‌پذیر به حساب می‌آید. این قطعات در بسیاری از امور صنعتی و تجهیزات صنعتی کاربرد فراوان دارند. در ادامه به یکسری از مزایای مهم آن اشاره می‌کنیم.

  • سروو درایو‌ها دارای روتورهای قفس سنجابی می‌باشند، که این روتورها نسبت به سیم پیچ‌های موجود در آرمیچر بسیار محکم‌تر هستند.
  • تعمیر و بازسازی سرور درایو توسط سیستم‌های کامپیوتری و با هدایت برنامه از طریق صفحه کلید مانیتور به راحتی انجام می‌شود.
  • سروو درایوها از نظر سرویس و نگهداری دردسر خاصی نداشته، زیرا هیچ جاروبکی برای کموتاسیون خود ندارند.
  • هادی آرمیچر آن، هیچ قطعه محافظ یا عایقی را دارا نمی‌باشد، به همین دلیل گرما را به خوبی پخش خواهد کرد.
  • آرمیچر‌های موجود در سروو درایوها، عایق مناسبی از سیم پیچی‌ها ندارند. همین موجب کاهش قطر آنها شده و از اور شوت مکانیسم سروو درایو جلوگیری می‌کند.

تعمیرات تخصصی سرو درایو

اصولاً برای تعمیر سروو درایو‌ها باید از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید. زیرا این امر فوق‌العاده تخصصی می‌باشد. شرکت‌های معتبر با تخصص و تبحر بالا در این زمینه تعمیر بسیاری از قطعات الکترونیکی از جمله درایوهای با مولر را به عهده گرفته‌اند. آنها در وهله اول پس از اعلام خرابی از جانب مشتری، سروو درایو را به صورت کامل باز کرده و با دقت بررسی می‌کنند که ایراد از کدام‌قسمت است. زیرا ایراد در منبع  تغذیه، آی ژی وی تی و هر کدام از قطعات جانبی در آن موجب عملکرد ضعیف سرور درایو گردیده.

تعمیرات تخصصی سرو درایو

تعمیر کار پس از باز کردن آن توسط صفحه کلید‌های ویژه مانیتور آنها را بررسی کرده به بعد از بررسی اصولی و فهمیدن ایراد به تعمیر و تعویض قطعات آن می‌پردازد. بعد از اینکه تعمیرات تخصصی آن انجام شد، برای بررسی صحت تعمیر و راه اندازی دقیق، صفحه مانیتور کوچک روی سروو را باز کرده سپس دکمه‌های راست گرد و چپ  گرد را تنظیم می‌کنند. سروو درایو را به سیستم کامپیوتر وصل کرده و توسط نرم افزار ال سون  در حالت man all test یک سرعت معمولی را انتخاب کرده و کلیک می‌کنند. سپس منتظر می‌مانند تا سروو درایو را تست کنند. با کم و زیاد کردن سرعت در آخر، به سالم بودن آن پی خواهند برد.

عملکرد و کاربرد سروو درایو با مولر

سروو درایوها از قدرت مکانیکی متفاوتی برخوردار هستند، که این قدرت چیزی حدود دو و سه وات تا چند صد وات متغیر است. در صنعت امروزه سروو درایوها استفاده بسیار بالایی دارند. در اتوماسیون و دستگاه‌های پیشرفته صنعتی از آن کاربرد ویژه شده است. در ماشین آلاتی که چند محور می‌باشند، همانند سی ان سی‌ها چون از دقت بالا و کنترل بالایی برخوردار بوده، از سروو درایو‌ها بسیار استفاده می‌شود.

سروو درایو با مولر

سروو درایو در آنالیز کردن خط‌های بسته بندی خط تولید بسیار مورد توجه بوده است. عملکرد آن در این خط به گونه‌ای است، که سروو درایو به وسیله‌ی باز کردن رول‌های بسته‌بندی و همزمان ارسال پالس توسط صفحه کلید‌های مانیتور به کانوایر، موجب حرکت آن شده است. حرکت کانوایر باعث برش رول‌ها گردیده و سیستم‌ها را اینگونه مورد کنترل خود قرار می‌دهد. سروو درایوهای بامولر با ایجاد پالس‌ها و فیدبک‌ها، میلیمترها را محاسبه و  اندازه گیری می‌کنند و برای جلوگیری از ایجاد خط از یک سنسور یا مرجع نقطه صفر استفاده شده می‌کنند.

سخن پایانی

در این محتوا با سروو درایو و نحوه تعمیرات تخصصی سرو درایو آشنا شدیم. بهتر است هر گاه در قطعات آن مشکلی پیش آمد، حتما با نمایندگی‌های تعمیرات سروو درایوهای با مولر هماهنگ کرده و تعمیر آن‌ها را به متخصصان مربوطه بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *