چرا تعمیر تجهیزات پزشکی اهمیت زیادی دارد

چرا تعمیر تجهیزات پزشکی اهمیت زیادی دارد؟

چرا تعمیر تجهیزات پزشکی اهمیت زیادی دارد؟

در محیط بیمارستان، ضروری است که تجهیزات به درستی کار کنند تا مراقبت از بیمار به بهترین شکل ممکن انجام شود و هم چنین کار متخصصان به طور مؤثر انجام شود.  بنابراین،  نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی جزء جدایی ناپذیر عملکرد تجهیزات، تضمین کارکرد بی وقفه و بدون مشکل آن حتی در شرایط استرس شدید است.

تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی روزانه در اکثر بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند و همیشه مراقبت های لازم را دریافت نمی کنند، که می تواند عملکرد دستگاه ها را به خطر بیندازد. افتادن و استفاده نادرست نیز از مشکلات رایجی است که می تواند باعث از کار افتادن تجهیزات و در نتیجه نیاز به کمک فنی شود. در این سرویس تجهیزات مورد ارزیابی و آزمایش قرار می گیرند تا علت مشکل تشخیص داده شود. مهم است که هم مشکل و هم علت آن را شناسایی کنید تا بتوان به طور کامل خرابی ها را برطرف کرد و از تکرار مجدد آن ها جلوگیری کرد. پس از آن، تعمیر و نگهداری  با جایگزینی و بازیابی قطعات، تنظیمات و غیره انجام می شود. تجهیزات ممکن است کاملاً از بین بروند، به خصوص اگر از آن سوء استفاده شود.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

تعمیر تجهیزات پزشکی اصفهان پیشگیرانه به طور دوره ای انجام می شود تا تجهیزات به طور عادی به کار خود ادامه دهند. این یک تعمیر اساسی است که در آن تجهیزات به طور دقیق بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که بیش ترین توان خود را ارائه می دهد. دستگاه ها نیز تست شده و در صورت ساییدگی قطعات تعویض می شوند تا عمر مفید بیش تری داشته باشند. علاوه بر این، مراقبت هایی که باید در بیمارستان ها روتین باشد تشدید می شود. تمیز کردن و روغن کاری با روغن های مناسب برای هر موقعیت انجام می شود.

دستگاه‌های پزشکی ابزار مهمی برای بخش سلامت هستند، زیرا مسئول کمک به تشخیص، درمان و کیفیت زندگی بیماران هستند. بنابراین مدیریت صحیح این موارد ضروری است. بنابراین، متخصصان مسئول این تجهیزات باید روال های مدیریتی را برای اطمینان از عملکرد صحیح این ماشین ها تنظیم کنند. به منظور اطمینان از این که همه چیز مطابق با پارامترهای نهادهای نظارتی ارگان ها کار می کند. علاوه بر این، از طریق این اقدامات احتیاطی می توان عمر مفید این تجهیزات را افزایش داد و آن ها را طولانی تر کرد. اما قبل از دانستن نحوه تعمیرات تجهیزات پزشکی، لازم است مفهوم آن را درک کنید.

تجهیزات پزشکی چیست؟

تجهیزات پزشکی هر نوع ماشین تکنولوژیکی است که وظیفه اصلی آن کمک به متخصصان سلامت در تشخیص و درمان بیماران با تمرکز بر راحتی و کیفیت زندگی آن ها است. دستگاه ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد. بنابراین، آن ها از دستگاه های اشعه ایکس که به تشخیص کمک می کنند تا مانیتورهای قلبی و تنفسی متصل به بیمار در طول درمان را شامل می شوند.  بنابراین، به دلیل اهمیت آن، ایجاد یک روال مدیریت تجهیزات پزشکی برای درمان های ارائه شده ضروری است. علاوه بر این، مدیریت کیفیت می تواند به طور مستقیم بر هزینه نگهداری کلینیک ها و بیمارستان ها تأثیر بگذارد. بنابراین، برای بهینه سازی فرآیندهای مدیریت تجهیزات پزشکی نکاتی وجود دارد که می تواند توسط تیم های مسئول رعایت شود. بعضی از آن ها هستند:

1 – آموزش مداوم

اولین نکته برای بهینه سازی مدیریت تجهیزات پزشکی، انجام آموزش های منظم با کارکنانی است که دستگاه ها را مدیریت می کنند. این آموزش‌ها علاوه بر اطمینان از کارکرد صحیح و ایمن مواد برای بیماران، کارکنان را قادر می‌سازد تا مشکلات و عیوب جزئی دستگاه را تشخیص دهند. کسانی که مسئول عملکرد ماشین آلات هستند همیشه صلاحیت انجام تعمیرات یا تنظیم تجهیزات را ندارند. بنابراین، بخش اساسی این آموزش ها باید نحوه تشخیص خرابی های سیستم باشد. علاوه بر این، کارکنان باید آمادگی تماس با معاونت فنی مسئول و هماهنگی برای تعمیر را داشته باشند. زیرا ممکن است زیرساخت های محل، ابزار لازم ویا متخصصان با دانش ارزیابی میزان مشکلات را ارائه ندهد.  بنابراین، فعال سازی سریع کمک فنی، عملکرد مناسب تجهیزات را تضمین می کند و هزینه های نگهداری و تجهیزات جدید را کاهش می دهد.

چرا تعمیر تجهیزات پزشکی اهمیت زیادی دارد

2 – مشارکت

نکته دیگر برای بهینه سازی مدیریت تجهیزات پزشکی، همکاری با سایر بیمارستان ها و کلینیک های بهداشتی است. تجهیزات ماشین آلاتی هستند که نیاز به سرمایه گذاری زیادی از سوی خریداران دارد.و برای این که آن ها به درستی کار کنند، باید به طور منظم از آن ها استفاده شود. این به این دلیل است که دستگاه هایی که بخش زیادی از زمان خود را در حالت بیکار ویا کم استفاده می گذرانند، بیش تر احتمال دارد به نوعی از کار بیفتند. علاوه بر این، می تواند به طور قابل توجهی طول عمر خود را کاهش دهد.  از طریق مشارکت با سایر کلینیک ها و بیمارستان ها، بیماران سایر موسسات می توانند از آن ها استفاده کنند. این کار از بیکار ماندن ماشین های بیمارستانی جلوگیری می کند. استفاده از این تجهیزات توسط سایر موسسات نیز منبع درآمد اضافی را برای مدیران به همراه دارد.

اما شایان ذکر است که تمام مشارکت ها باید در قراردادهایی که توسط طرفین درگیر امضا شده اند، امضا شوند. این سند باید شامل تجهیزات پزشکی مورد استفاده، روزهای تماس و تعداد بیماران باشد. از دیگر نکات مهمی که باید در قرارداد تعیین شود، ارزش ها و هزینه های نگهداری است.

3 – برون سپاری

به منظور مدیریت بهینه تجهیزات پزشکی، یکی از رایج ترین نکات، برون سپاری خدمات است. این نوع راه حل به دلیل توانایی آن در کاهش هزینه های نگهداری تجهیزات انتخاب شده است. این خدمات توسط تیمی از متخصصان در تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی انجام می شود. این شرکت ها توانایی تدوین برنامه های تعمیر و نگهداری اصلاحی و پیش بینی کننده ماشین آلات را دارند. این طرح ها شامل تعداد دفعات بازدید کارشناسان فنی از مؤسسات و ارزیابی دستگاه ها می شود. علاوه بر این، آن ها می توانند ماشین ها را مطابق دستورالعمل های اعمال شده توسط نهادهای نظارتی ارگان ها تنظیم کنند.

نکات پایانی

هنگامی که تجهیزات پزشکی به درستی نگهداری می شود، تضمین می کند که مراقبت های پزشکی تمام استانداردهای بهداشتی را رعایت می کند.  بنابراین می‌توان از تأثیرات این هزینه‌ها بر مدیریت مؤسسه کاسته و فاصله زمانی بین خرید تجهیزات بیش تر شود. از آن جایی که تعمیر و نگهداری مداوم اجازه می دهد تا خرید تجهیزات جدید برنامه ریزی شود. این به کلینیک ها و بیمارستان ها اجازه می دهد تا قبل از این که تجهیزات فعلی کار نکنند، منابع مالی لازم را برای خرید به دست آورند. به این ترتیب موسسه با برون سپاری می تواند اطمینان حاصل کند که مراقبت از بیمار به ایمن ترین روش انجام می شود و برای افرادی که توسط موسسه خدمات رسانی می شود، اطمینان حاصل می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *