اختراعات صنعت نساجی

صنعت نساجی و بزرگترین اختراعات مرتبط با آن

ما (گروه مهندسی میکرو الکترونیک) در این مقاله قصد داریم شما را با بزرگترین اختراعات در صنعت نساجی آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

بزرگترین اختراعات صنعت نساجی

پارچه یکی از مهمترین موارد زندگی ماست. لباس ، تختخواب و بسیاری دیگر از وسایل خانه ما از آن ساخته شده است ، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه چنین صنعت نساجی متنوع و پر جنب و جوش ایجاد کرده ایم؟

نگاهی به صنعت نساجی

از آنجا که بسیاری از اطلاعات مهم وجود دارد که می تواند در مورد صنعت مورد بحث و بررسی قرار گیرد ، ما تصمیم گرفتیم فقط بر روی بزرگترین اختراعاتی که پیشرفت های بزرگی ایجاد کرده و راه را برای صنعت نساجی مدرن هموار کرده اند ، تمرکز کنیم. با ما همراه شوید.
ما با بررسی برخی از تاریخچه صنعت شروع کردیم. ما متوجه شدیم که صنعت نساجی برای مدت زمان طولانی وجود داشته است اما شاید بزرگترین تحولات در صنعت در زمان انقلاب صنعتی اتفاق افتاده است. این صنعت تلاش کرد تا روشهایی را برای گرفتن یک ماده اولیه مانند پنبه پیدا کند و آن را سریعتر به پارچه تبدیل کند که بوسیله آن چیزهای زیادی ساخته شود. با افزودن ماشین های جدید ، کارخانه هایی شروع به کار کردند که در ایجاد پارچه تخصص داشتند. این دستگاه ها می توانستند پارچه را بسیار سریعتر از دست بسازند و هزینه کمتری داشته باشند.

اختراعات انقلاب صنعتی

در مرحله بعدی ، ما تصمیم گرفتیم برخی از مهمترین اختراعات را که واقعاً به توسعه صنعت کمک کرده است ، جستجو کنیم ، و در ابتدا به زمان انقلاب صنعتی می پردازیم ، زیرا این یک زمان مهم  برای صنعت نساجی بود. در این بخش با برخی از اختراعات کلیدی که پیدا کردیم آشنا می شویم.

  • شاتل پرنده  این شاتل توسط جان کی در سال 1733 اختراع شد و برای ساخت آن از طنابهایی استفاده شده است که به یک گیره چسبیده وصل شده اند. تنها با استفاده از یک دست ، یک بافنده می توانست دستگاه بافندگی را کار کند. با استفاده از شاتل پرنده ، تولید پارچه دو برابر شد.
  •  ماشین جنی در حال چرخش اختراع بعد از شاتل پرنده ماشین جنی در حال چرخش است که در سال 1764 توسط جیمز هارگریوز ساخته شد و بر روی چرخاندن چندین نخ متمرکز بود. دستگاهی ساخته شد که با چرخاندن یک چرخ ، یک نفر می توانست همزمان هشت نخ را بچرخاند. در سال 1770 جنی در حال چرخش ثبت اختراع شد.
  • قاب آب ریچارد آرکورایت آنچه را که به عنوان قاب آب معروف بود اختراع کرد. غلتک ها با استفاده از چرخ آب نخ تولید می کردند در حالی که دوک ها الیاف را می پیچاندند. اسکلت آب تولید سریع نخ را آسانتر کرده و محکم ترین نوع موجود بود. در سال 1768 آقای آرک وی توانست اختراع خود را به ثبت برساند و برای ساخت یکی از اولین کارخانه های تولید پارچه با بخار در انگلیس ادامه دهد.
  • قاطر در حال چرخش ساموئل كرومپتون قاطرچرخان را در سال 1779 اختراع كرد ، این تركیبی از جنی در حال چرخش و قاب آب بود. این ترکیب باعث شد مقادیر زیادی نخ با کنترل بهتر روند بافندگی ایجاد شود.
  • دستگاه بافندگی برق  ادموند کارترایت در سال 1785 ثبت اختراع  دستگاه بافندگی برق را به ثبت رساند.  دستگاه بافندگی رشته ها را ترکیب می کرد تا در نهایت بتوانند پارچه بسازند. در سال 1813 ، ویلیام هوراکس به بهبود قدرت بافندگی کمک کرد.
  • جین پنبه ای در سال 1793 الی ویتنی جین پنبه را اختراع کرد. قبل از جین پنبه ، مردم مجبور بودند بذر را به صورت دستی از الیاف پنبه جدا کنند. با استفاده از جین پنبه ، این فرآیند می توانست به صورت مکانیکی انجام شود و به ایجاد پنبه و یک تجارت سودآور کمک کند.

جین پنبه ای اختراع شده در سال17

ما در گروه مهندسی میکرو الکترونیک متعهد هستیم که به مشتریان خود کمک کنیم تا بیشترین استفاده را از تجهیزات خود در صنعت نساجی و … ببرند. ما برای اطمینان از رضایت شما ، خدمات کاملی از پشتیبانی  را ارائه می دهیم.. . تیم ما خدماتی مانند تعمیر ماشین آلات نساجی حرفه ای و تعمیرات بردهای الکترونیک صنعتی و.. را برای پاسخگویی به مجموعه ای از نیازها ارائه می دهد.

1 پاسخ
  1. ق
    ق می گوید

    لطفا در ترجمه تخصصی از مهندسین خود آن رشته استفاده کنید نه از بچه های زبان. متن فوق واقعا فاجعه است.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *