تجهیزات بیمارستان و سیستم مدیریت آن

تجهیزات بیمارستان و سیستم مدیریت آن

استفاده از تجهیزات بیمارستانی برای تأمین خدمات بهداشتی بهتر است ، بنابراین ، مدیریت صحیح تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها ، کلینیک ها و مراکز درمانی مهم است.بدون تجهیزات پزشکی بیمارستانی ، عملیات موثری در مراکز بهداشتی درمانی ، بیمارستان ها و کلینیک ها وجود نخواهد داشت و در نتیجه آن پرستاران و پزشکان نمی توانند در نجات جان مردم ، کار خود را به درستی انجام دهند.در مکانهایی که مدیریت تجهیزات بیمارستان وجود ندارد ، خدمات بهداشتی و درمانی بی کیفیتی وجود دارد که منجر به مرگ و میر بالای مردم می شود.

مدیریت تجهیزات بیمارستان یک چرخه مدیریتی است که شامل ، برنامه ریزی ، تهیه ، خرید ، نصب ، راه اندازی ، از رده خارج کردن و در نهایت دفع تجهیزات از بیمارستان است.

اصطلاح تجهیزات بیمارستان شامل همه آن وسایل و لوازمی که برای اهداف پزشکی در مراقبت از بیمار در بیمارستان استفاده می شود.تجهیزات پزشکی برای عملکرد بهینه به یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند.

مدیریت تجهیزات پزشکی

خرابی تجهیزات پزشکی بیمارستانی معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • دانش ناکافی مدیر بیمارستان در مورد اهمیت تعمیر و نگهداری و سرویس دهی معمول تجهیزات بیمارستان
  • عدم وجود یا كمبود بودجه برای نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی اصفهان
  • عدم وجود چارچوبی برای سیستم حسابرسی منظم
  • کمبود دانش و روشهای ابتکاری استفاده از تجهیزات جدید
  • تاخیر در گزارش خطا
  • مشکل در تهیه قطعات یدکی
  • استفاده نادرست از تجهیزات پزشکی
  • ذخیره و حمل و نقل نامناسب

اگر این موارد اصلاح نشود ، تجهیزات بیمارستان کاملاً فرسوده و خراب می شوند.با اجرای صحیح برنامه نگهداری پیشگیرانه از پیش برنامه ریزی شده و با یک نهاد نظارتی مناسب برای سیستم تجهیزات بیمارستان و همچنین اختصاص بودجه مالی برای نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی و آموزش منظم کاربران ، می توان بر همه این چالش ها فائق آمد.

تجهیزات پزشکی از دستگاه های کوچک و ساده مانند فشار سنج گرفته تا دستگاه های پیچیده و بزرگ مانند دستگاه های تصویربرداری ، نقش مهمی در ارائه خدمات بهداشتی دارند.بنابراین ، از اهمیت حیاتی برخوردار است که سازمانهای بهداشتی و درمانی داراییهای خود را مدیریت کنند تا هزینه های خود را تحت کنترل درآورند و همچنین کیفیت ارائه خدمات بهداشتی را تضمین کنند.

تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستان

تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستان

اخیراً ، با افزایش تعداد تجهیزات پزشکی ، تقاضا برای مدیریت تجهیزات پزشکی به یک اولویت اصلی تبدیل شده است.بنابراین ، برای مدیریت دارایی های پزشکی ، بیمارستان ها باید اقدامات از پیش تعیین شده ای برای نگهداری ، بازرسی و آزمایش تمام تجهیزات پزشکی موجود ، داشته باشند.

برنامه های نگهداری تجهیزات بیمارستان ضروری است.این می تواند تجهیزات را ، با شناسایی مسائل احتمالی قبل از وقوع یک مشکل جدی تر ، در شرایط مطلوب نگه داشته و طول عمر آنها را افزایش دهد و تعداد خرابی های پیش بینی نشده را کاهش دهد.

بررسی های روزانه و آزمایش دستگاه های خاص توصیه می شود و با توجه به اینکه استانداردها می توانند به تنهایی در سال تغییر کنند ، تداوم این امر دشوار است.با ایجاد یک سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری ، کاهش ناامیدی کارکنان و بهبود کارایی عملیاتی آسان تر می شود.

برنامه های نگهداری تجهیزات بیمارستان ، پشتیبانی و مراقبت از بیمار را افزایش می دهد.وقتی تجهیزات به طور مناسب نگهداری می شوند ، احتمالاً به درستی کار می کنند که این باعث ارائه خدامت بهتر شده و می تواند خطر آسیب های بیمار و کارکنان را کاهش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *