آشنایی با لوازم و تجهیزات پزشکی

آشنایی با لوازم و تجهیزات پزشکی

آشنایی با انواع لوازم و تجهیزات پزشکی

افرادی که درگیر زندگی پزشکی هستند ، مطمئناً با ابزاهایی که در زندگی روزمره شما وجود دارد بسیار آشنا هستند.اما شما که پزشک نیستید ، شاید فقط برخی از ابزارهای سلامتی را تشخیص دهید.مهم نیست که شما کی هستید ، اگر انواع مختلف تجهیزات پزشکی را تشخیص دهید ، خوب است.در اینجا ما به عنوان شرکت تعمیر تجهیزات پزشکی اصفهان چند مورد از لوازم و تجهیزات پزشکی را به شما معرفی می کنیم.

انواع لوازم پزشکی شامل لوازم پزشکی مصرفی (که به آنها لوازم یکبار مصرف نیز گفته می شود) ، لوازم و تجهیزات تشخیصی و آزمایشی ، لوازم جراحی ، لوازم بهداشتی در منزل ، لوازم دیابتی ، تجهیزات الکترونیکی و نجات دهنده زندگی و خیلی بیشتر است.هر یک از آنها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که به آنها کمک می کند کار مورد نظر خود را انجام دهند.

تجهیزات پزشکی بسیاری با توجه به عملکرد آنها وجود دارد.تجهیزات پزشکی که اغلب توسط بیماران یا پزشک و پرستاران در بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد ، شامل موارد زیر است:

ابزارها و تجهیزات پزشکی

  • دستکش – برای محافظت از دست در برابر تأثیرات محیطی.
  • لوله معده – برای جمع آوری مایعات / آب معده ، شستشوی محتوای معده.
  • سرنگ – برای تزریق.
  • آینه حنجره – برای بررسی و مشاهده وضعیت دهان و گلو.
  • دماسنج – برای اندازه گیری دمای بدن.
  • فشارسنج – برای اندازه گیری فشار خون.

انواع تجهیزات پزشکی

ابزاهایی برای عمل جراحی

  • چاقوی عمل – برای جراحی.
  • قیچی – برای بریدن بافت های بدن.
  • پنس – برای بستن یا نگه داشتن اشیا.
  • گیره های شریانی – برای بستن رگ ها.
  • سوزن دوخت – برای دوختن زخم.
  • نخ جراحی
  • قیچی باند – برای برش باند.

تجهیزات بیمارستانی

تجهیزاتی که امروزه در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار پیشرفته تر از تصور ما هستند.اکنون بدون برخی از فناوری هایی که در سال های اخیر تولید شده اند ، درمان بیماران تقریباً غیرممکن است.

در حالی که هر قطعه تجهیزات پزشکی به روش خاص خود ضروری است ، برخی از آنها بیشتر از بقیه رایج است ، ما در زیر بیشترین تجهیزات پزشکی را در بیمارستان ها مورد بحث قرار داده ایم.

اسکنرهای اولتراسوند

اکثر مردم می دانند که اسکنرهای سونوگرافی وسیله ای هستند که برای ثبت تصویر کودک در داخل رحم یک زن باردار استفاده می شوند ، اما همچنین می توان از آنها برای مشاهده اندام های شکم مانند کبد ، مثانه ، طحال و پانکراس استفاده کرد.

معرفی تجهیزات پزشکی

مانیتورهای بیمار

مانیتورهای بیمار برای پیگیری وضعیت بیمار ضروری هستند – آنها اساساً کار یک پزشک حرفه ای را انجام می دهند ، در حالی که به آن پرستار یا پزشک اجازه می دهند کارهای دیگر را در بیمارستان انجام دهند.

دفیبریلاتورها

تقریباً در هر گوشه بیمارستان دفیبریلاتور وجود دارد.دفیبریلاتورها با بازیابی ضربان قلب طبیعی می توانند جان بیمار را نجات دهند ، که این کار را با ارسال شوک الکتریکی مستقیم به قلب انجام می دهند.هنگامی که بیمار به CPR یا سایر تلاش های نجات دهنده زندگی پاسخ نمی دهد ، اثرات دفیبریلاتور بسیار موثرتر است.

صندلی چرخدار و تخت بیمارستان

برای بیمارانی که احساس ضعف در راه رفتن دارند ، صندلی های چرخدار برای حمل سریع آنها از یک منطقه از بیمارستان به هرجایی که لازم باشد مفید واقع می شوند.تخت های بیمارستانی می توانند همان کار را انجام دهند ، اما برای استراحت و بهبودی بیمار در بخش بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.این تخت ها معمولاً می توانند در هنگام بهبودی با یک زاویه بالا یا پایین بروند و متناسب با بیمار باشند.

در گذشته ، لوازم و تجهیزات پزشکی در درجه اول از فروشندگان محلی خریداری می شدنداما امروزه با پیشرفت فن آوری ، تعداد بیشتری از این محصولات از طریق اینترنت و اغلب مستقیماً از تولید کنندگان یافت و خریداری می شوند.خرید مستقیم این محصولات از تولیدکنندگان ، اغلب منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه محصولات مشابه می شود که از خریداران محلی خریداری شده اند.

مقاله تجهیزات پزشکی ضروری برای منزل را از اینجا بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *